Dave van den Berg is manager klantrelaties bij Voetbal International, of zoals hij het zelf noemt: chef klantgeluk. Want alleen als de klanten gelukkig zijn met hun abonnement, blijven ze. Met gepersonaliseerde, digitale communicatie heeft hij nieuwe mogelijkheden om de klant gelukkig te houden en dus als abonnee te behouden.
Hoewel personalisatie met drukwerk niet onmogelijk is, is het wel een stuk bewerkelijker dan digitaal. Van den Berg: “Toen FC Twente in 2019 kampioen van de Keukenkampioendivisie werd hebben we in het in het oosten van het land bladen met een FC Twente-cover naar onze abonnees en verkooppunten gestuurd. In de rest van het land leeft dat minder, dus die kregen een andere cover. Maar dat is kostbaar en logistiek ingewikkeld. Bovendien wonen er ook Twente-fans in de rest van het land en zijn er Twentenaren die fan zijn van andere clubs. Met digitale uitgaven is dat allemaal veel makkelijker: zodra iemand een abonnement afsluit noteren we onder meer welke club iemand aanhangt, dus daar kunnen we bij gelegenheid op inspelen.”